سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی

  • کد خبر: ۲۴۲۸۳۵
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام‌نامه‌ای در خصوص آموزش ترکیبی تدوین و از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است گفت: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری و در چارچوبی خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است، در کنار کتاب‌های درسی معمول، استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید طریفی با بیان اینکه در دوره کرونا تجربه خوبی از آموزش مجازی به دست آمد،اظهار کرد: بعد از این دوران کماکان آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و معلمان ادامه پیدا کرد و در خیلی از مدارس بخشی از آموزش توانمندسازی معلمان با رویکرد آموزش معکوس یا یادگیری معکوس انجام می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها تولید محتوای الکترونیکی و چندرسانه‌ای سازمان پژوهش در دستور کار قرار گرفته و تولیدات خوبی نیز اتفاق افتاده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه رشد سازمان پژوهش، تولیدات محتوا‌های آموزشی بارگذاری و قابل دسترس برای معلمان است ادامه داد: توصیه می‌کنیم تولید محتوا‌هایی که انجام شده و محتوای با کیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گیرد.

طریفی با بیان اینکه سامانه‌ها و سایت‌هایی که محتوا را بارگذاری می‌کنند در دوره‌های توانمندسازی معرفی می‌شوند گفت: به معلمان توصیه می‌شود که حتما این منابع را استفاده کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا ضمن مراجعه دانش‌آموز به مدرسه، رویکرد یادگیری معکوس و فعال نیز ایجاد شود و حالت پرسش و پاسخ و رفع اشکال داشته باشد که به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانش‌آموزان به محتوای با کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق رویکرد سازمان پژوهش یک نظام‌نامه در خصوص آموزش ترکیبی تدوین شده که از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است افزود: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری در چارچوب خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است و در کنار کتاب‌های درسی معمول تولید و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود، استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منابع غنی آموزشی داریم که در قالب تولیدات چند رسانه‌ای یا فیلم‌های خوب با کیفیت در اختیار دانش‌آموزان به طرق مختلف قرار می‌گیرد عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با یک سطح آمادگی بالاتری در کلاس درس حاضر شوند، اما آموزش حضوری هیچ وقت نفی نمی‌شود.

طریفی با بیان اینکه در آموزش با رویکرد ترکیبی که یادگیری معکوس ذیل آن تعریف می‌شود، ضوابط و چارچوبی وجود دارد که در مدارس دنبال می‌شود گفت: در بعضی از مدارس دانش‌آموز با یک مطالعه و آمادگی قبلی وارد کلاس می‌شود.

وی با اشاره به مزایای آموزش معکوس افزود: مهم‌ترین مزیت شاید تولید محتوای استاندارد و باکیفیت توسط مولفان کتاب‌های درسی، کسانی که خودشان نگارنده کتاب هستند، باشد که در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد تا یک آموزش با کیفیت بی‌واسطه‌ای را دانش‌آموزان دریافت کنند و معلم نیز از طریق پرسش و پاسخ و رفع اشکال بتواند پاسخ‌گوی نیاز دانش‌آموز در کلاس درس باشد که در جهت بسط عدالت و کیفیت آموزشی کمک کننده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش معکوس جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اظهار کرد: اینکه در نظام آموزشی یک فرد در منزل، کار و تحصیل را داشته باشد و در یک روز خاص به مدرسه برای رفع اشکال مراجعه کند اینگونه نیست، دانش‌آموز به صورت روتین می‌تواند در طول هفته در مدرسه حاضر باشد، ما در آموزش معلمان نیز این کار را انجام می‌دهیم؛ محتوا و راهنمای معلم از قبل در اختیار معلم قرار داده شده و بعد از آن در دوره توانمندسازی پرسش و پاسخ تعاملی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->